Tobacco 2022. május 13. 11:15
Tizenöt százalékos növekedést ért el tavaly a Habanos S.A.
A Habanos S.A. közzétette a 2021-es pénzügyi évre vonatkozó adatait.

568 millió dolláros forgalommal zárta a 2021-es pénzügyi évet a Habanos S.A, ami 15 százalékpontos javulást jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest – számol be a Cigar Journal.

A Habanos S.A. társelnökei így nyilatkoztak az eredményről:

„Tavaly átléptük az 500 millió dolláros határt a prémiumszivarok eladásában világszerte, ami rekordot jelent a kategóriában, és bizonyítja, hogy az üzletágunkban hatalmas potenciál rejlik.”

Országok szerinti rangsorban a Habanos, S.A. öt legnagyobb piaca az értékesítési volumen tekintetében Spanyolország, Kína, Németország, Franciaország és Svájc volt.

Régiók szerinti bontásban Európa továbbra is a Habanos fő piaca, az értékesítési volumen 59 százalékával, amelyet az ázsiai és csendes-óceáni térség (16 százalék), Amerika (14 százalék), valamint Afrika és a Közel-Kelet (11 százalék) követ.

Fotó: Habanos / Cigar Journal

Hivatalos sajtóközleményében a Habanos S.A. a következőket írja:

„Tisztában vagyunk azzal, hogy néhány legkelendőbb vitolánk szállítására gyakorolt hatás és késedelem nagyrészt a világjárvány és az erős nemzetközi kereslet miatt következett be. A helyzet ellenére 2021-ben 38 új terméket exportáltunk, és már 2022 első negyedévét követően fokozatos javulást tapasztalunk a kínálatban.”

A cég ezen felül további növekedésre is számíthat, hiszen, ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, megbízható források szerint a Habanos S.A. nemzetközi árharmonizációba kezd, hasonlóan a globális luxusmárkák által alkalmazott politikához. Mindennek hátterében a Tobacco információi szerint az áll, hogy a kínaiak bevásárolták magukat a Habanos S.A.-ba. Az új tulajdonostársak a hongkongi piacon tapasztalható árakhoz igazítanák a kubai szivarok árait. Mindez azért rossz hír a világ szivarfogyasztóinak, mert a referenciapiacnak használt Hongkongban az egyik legdrágábbak a kubai szivarok az egész világon.

A fő márkák, amelyekre az új politika hatással lesz, a Cohiba és a Trinidad, valamint a Romeo y Julieta Linea de Oro és a Montecristo Linea 1935 lesz. Az új árpolitika bevezetésével ezeknek a termékeknek a világpiaci eladási árai a Hongkongban felszámított árakkal lesznek összhangban.