hirdetés
ÜDVÖZÖLJÜK A TOBACCO SZAKLAP HONLAPJÁN!
Oldalunkon a Nemzeti Dohányboltok számára készülő tartalmak olvashatók.
2021. november. 28., vasárnap - Stefánia.
hirdetés

Felmérés

Az espressót szeretik leginkább a magyarok

A legnépszerűbb kávétípus Magyarországon az espresso – ez derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatásából, amelyben több mint 2700 személyt kérdeztek meg mindennapi kávéfogyasztási szokásaikról. A kutatás szerint az espresso leginkább reggel népszerű, délután pedig a tejeskávék fogynak, hiszen ekkor van inkább idő leülni és nyugodtan elfogyasztani egy nagyobb adag, tejjel is megbolondított feketét – írja a Világgazdaság.

Így kávézik a magyar

A felmérésben 2021 márciusában 2721 embert kérdeztek meg kávézási szokásairól, közülük mintegy kétezren tartják magukat rendszeres kávéfogyasztóknak. A válaszadók közül minden második (53 százalék) fogyaszt rendszeresen espresso kávét, a második legnépszerűbb kávétípusok a tejeskávé (31 százalék) és a cappuccino (30 százalék). A férfiak körében a legnépszerűbb az egyszerű, de sokak szerint a legízletesebb kávé, az espresso. A megkérdezett magyar férfiak 64 százaléka mondta, hogy rendszeresen így issza italát, míg a nők többsége a tejes italokat fogyasztják szívesebben.

A kutatás szerint korcsoportbeli különbségek is mutatkoznak: a 18-29 éves korosztályban a legnépszerűbbek a tejes italok, ők az átlagos 30-31 százaléknál jóval magasabb arányban fogyasztanak cappuccinót (47 százalék) és lattét (46 százalék). Mindössze a válaszadók 8 százaléka mondta azt, hogy a kávé típusa mindegy, ő bármit szívesen megiszik.

A napszak is befolyásolja kávéválasztási szokásainkat: espressót leginkább reggel fogyasztanak a válaszadók. 86 százalékuk iszik egyet rögtön ébredés után, de délben (39 százalék) és délután (34 százalék) is népszerű ez a változat. Szintén reggel népszerűek az egyéb tej nélküli kávéitalok, mint a doppio, az americano vagy az espresso lungo. A délutáni időszak inkább tejes italoké – ilyenkor fogyasztják a legnagyobb arányban ezeket a válaszadók.

A felmérés szerint a legtöbben két okot jelölnek meg arra, hogy kávét fogyasszanak: a válaszadók 56 százaléka az ízélmény miatt issza, míg a napindító „öt perc kizökkenés” 39 százalékuknak fontos. A harmadik legnépszerűbb indok a koffeintartalom (35 százalék) – a fiatalok körében ennek fontossága jóval magasabb: minden második 30 év alatti emiatt is kávézik.

Fotó: Free-Photos / Pixabay

Mit adunk a kávénkhoz, s hol fogyasztjuk?

Számtalan kiegészítő létezik, melyekkel feldobják a magyarok a mindennapi kávénkat. A felmérés adatai alapján leginkább hideg tejjel (34%), barnacukorral (24%), cukorpótlóval (23%), fehér cukorral (20%) és tejszínnel, tejszínhabbal (20%) fogyasztják az italt a válaszadók. A nők esetében fontos kiegészítők az alternatív tejek, míg a férfiak körében a folyékony tejszín népszerűbb az átlagosnál, a fiatalok pedig nagyobb arányban fogyasztanak fehér cukrot az átlagnál.

A koronavírus előtt minden harmadik válaszadó havonta néhányszor választott valamilyen vendéglátóhelyet a kávéja elfogyasztására. Szintén harmaduk hetente vagy hetente akár többször, míg öt százalékuk akár naponta szürcsölte italát kávézóban. A kávézó kiválasztásakor számukra fontos szempontnak bizonyult a kávé frissessége, valamint az állandó, kiszámítható minőség. Az ár nem döntő tényező a választáskor, de azt is elmondták a felmérés résztvevői, hogy egy espressoért átlagosan 482 forintot, míg a latte vagy cappuccino típusú italokért 694 forintot hajlandóak fizetni egy kávézóban.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
hirdetés