hirdetés
ÜDVÖZÖLJÜK A TOBACCO SZAKLAP HONLAPJÁN!
Oldalunkon a Nemzeti Dohányboltok számára készülő tartalmak olvashatók.
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

A kávékultúra népszerűsítésére törekszik a Pannon Kávé

A kiváló minőségű kávé alapkövetelmény

A fogyasztók kérdés nélkül állnak tovább, ha nem megfelelő minőségű kávét kapnak egy üzletben – vallják a több mint ezer dohánybolttal partneri viszonyban álló Pannon Kávé vezetői. Lőrincz László ügyvezetővel, Zádor Ákos értékesítési igazgatóval és Gulyás Tamás marketingigazgatóval beszélgettünk egyebek között a cég történetéről, a kávékultúra fejlesztéséről és a társadalmi felelősségvállalásról.

Balról jobbra: Gulyás Tamás, Lőrincz László és Zádor Ákos

Már több mint másfél évtizede élvezhetjük a Pannon Kávé termékeit, hiszen a cég 2004-ben alakult. Hogyan zajlott a megalapítása, és melyek voltak a fontosabb fordulópontok a Pannon Kávé 17 éve íródó történetében? Hogy találkoztatok egymással, hogy jött össze a csapat?

Lőrincz László: 2004-ben, a cég megalakulásakor több szempontot figyelembe véve döntött a tulajdonosi kör arról, hogy létrehoz egy olyan gazdasági társaságot, amely az akkor még kevésbé ismert, Ventas Coffee Hungary által gyártott Corso Verona kávémárkát népszerűsíti a hazai piacon. A megszokottnak számító marketing és kereskedelmi lépések mellett a vendéglátási vonalon is szerettünk volna kapcsolatot találni a fogyasztókhoz. Logikus lépésnek tűnt, hogy olyan konstrukciót kínáljunk partnereinknek, ahol kávégépet, alapanyagot és a kávézáshoz szükséges kiegészítő termékeket egyaránt biztosítunk.

A vállalkozás indulásakor olyan kollégákkal kezdtük meg a munkát, akikkel már korábban is sikereket értünk el a kereskedelem, értékesítés, és marketing területén. Sikeres működésünkhöz nagyban hozzájárul, hogy két nagyon fontos terület vezetőjeként csatlakozott csapatunkhoz Bagi Attila műszaki igazgató és Dr. Hajdu Zsolt beszerzési igazgató kollégánk.

Tevékenységünk kezdete óta több jelentős mérföldkő volt cégünk életében, sosem volt arra példa, hogy unatkoztunk volna. Fennállásunk hetedik évében megújítottuk az addig ismert arculatunkat. 2011-től már olyan „Kávémegoldás-szállító” lettünk, amelyre partnerei úgy tekinthetnek, mint amellyel „Összeköt az élmény” – a kávézás élménye… 2013-ban, a Nemzeti Dohányboltok indulásakor cégünk kimondottan a trafikoknak összeállított, komplex szolgáltatási csomagokat kínált az újonnan nyíló dohányboltok részére. Ez kedvező fogadtatásra talált a piaci szereplők körében, s szolgáltatásunk színvonala elégedettséggel tölti el a trafikokat üzemeltető hazai vállalkozókat. A küldetésünk, hogy folyamatosan bővítsük kínálatunkat, hiszen partnereink így tudják a kávézás tökéletes élményét nyújtani vásárlóik számára.

A 2015-ös év több szempontból is meghatározó volt az életünkben. Ebben az esztendőben vásároltuk meg a piacon akkor már széles körben ismert Corso Verona és Perla márkaneveket, s két komoly szakmai elismerésben is részesültünk. A Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség cégünknek ítélte „Az év italautomatás vállalkozása díjat”, s a Vállalkozók Országos Szövetségének ajánlására az „Év vállalkozója díjat” is átvehettük. 2015-től kezdve kávéink a spanyolországi Cafés Cornella kávégyárban készülnek, amely több mint százéves múltra tekint vissza, s a világ egyik legjobb éttermének, a Gironában található, El Celler de Can Roca vendéglőnek is ők készítik a kiváló minőségű kávét, ami hozzájárult a döntésünk meghozatalához.

Tavalyelőtt ünnepeltük cégünk fennállásának tizenötödik évfordulóját, melyet a májusban megrendezett, jó hangulatú partneri találkozó alkalmával is igyekeztünk emlékezetessé tenni. A jubileum évében emellett megújítottuk, korszerűsítettük saját fejlesztésű informatikai hátterünket, bevezettük az integrált vállalatirányítási rendszert, mely sokat segít hatékonyságunk növelésében.

Széles partneri hálózattal rendelkeznek: irodáktól kezdve szállodákon, éttermeken és élelmiszerboltokon át a Nemzeti Dohányboltokig. A trafikok arányaiban mennyire fontos partnerei a Pannon Kávénak? Hány trafikban vannak jelen 2021-ben?

Zádor Ákos: Valóban szerteágazó a partnerkörünk, amelyben kiemelt szerepet kapnak a Nemzeti Dohányboltok. A trafiktörvény hatályba lépése óta kínáljuk a kifejezetten dohányboltok részére létrehozott Corso Trafik & Café szolgáltatásunkat, amelyet immáron jelentős számú, több mint ezer dohánybolt vesz igénybe szerte az országban. Azért vagyunk igazán büszkék erre a számra, mert partnereinkkel már évek óta dolgozunk együtt kölcsönös megelégedettséggel, ami ékes bizonyítéka szolgáltatásunk színvonalának. Ehhez a bázishoz évről évre egyre több dohánybolt csatlakozik, ráadásul az üzleti kapcsolaton túl a legtöbb partnerünkkel baráti viszonyt ápolunk, ami szintén nem elhanyagolható szempont.

Milyen típusú gépekkel és kávékkal tudják kiszolgálni a finom kávéra vágyó vendégeket azok a dohányboltok, amelyek a Pannon Kávé partnerei?

Zádor Ákos: Azt gondolom, hogy manapság a kiváló minőségű kávé alapkövetelmény, a fogyasztók kérdés nélkül állnak tovább, ha nem megfelelő minőségű kávét kapnak egy üzletben. A Corso Trafik & Café szolgáltatás kiemelt eleme a prémiumminőségű Corso Verona Ristorante szemes kávé, amely a benne található etióp arabicának köszönhetően kellemes, egyedi és felismerhető karakterrel rendelkezik. Szerettünk volna olyan kávét kínálni dohányboltos partnereinknek, amellyel vendéglátói színvonalat tudnak kínálni a náluk fogyasztóknak, és a visszajelzések alapján ezt sikerült is megoldani.

Ehhez természetesen megfelelő kávégép is szükséges. Igyekszünk mindig a helyi adottságoknak megfelelően géptípust ajánlani, ugyanis nem mindegy például, hogy mennyi hely van egy üzletben, vagy van-e vízhálózatra csatlakozási lehetőség stb. Ami minden esetben közös nevezőt jelent: a frissen őrölt szemes kávéból készülő italok.

Még egy fontos dolog, ami hasznára válhat minden dohánybolt-üzemeltetőnek, amikor kávégépet vagy kávészolgáltatót választ: 2019-ben végeztünk egy felmérést a partnereink körében arról, hogy milyen arányban értékesítik a különböző kávéitalokat. Ebből az derült ki, hogy a tejtartalmú italok aránya majdnem pontosan 60% volt a tej nélküli kávéitalokhoz képest. Azaz ha a dohányboltban olyan kávégép üzemel, amely nem készít tejes italokat, akkor a dohánybolt üzemeltetője az esetek 60%-ában kidobja a plusz árrés lehetőségét, amit ezeken az italokon el lehet érni. Mert ugye nem ugyanannyiért adunk el egy eszpresszó kávét, mint például egy kapucsínót.

Az elmúlt bő egy évben a koronavírus-járvány következtében egyes partnereik nem tudtak kinyitni és kávét forgalmazni, míg másutt – beleértve nyilván a Pannon Kávét magát is – be kellett tartani a szigorú egészségügyi előírásokat. Hogyan hatott a cég működésére a pandémia?

Lőrincz László: Mint minden magyar ember és vállalkozás életében, a miénkben is jelentős változásokat hozott a veszélyhelyzeti időszak. Ebben a nehéz periódusban bizonyossá vált számunkra, hogy a helyes úton járunk, amikor a kávépiac minden szereplője számára kínálunk megoldásokat. Nagyon érzékenyen érintett minket, hogy a vendéglátóhelyek nem vagy csak korlátozott mértékben tarthattak nyitva. Ugyanakkor bizonyos típusú munkahelyeken, irodákban, közintézményekben továbbra is folyt a munka, nem is beszélve a trafikokról. Így összességében megállapíthatjuk, hogy a mi munkánk nem lett kevesebb, inkább az jelentett kihívást, hogy alkalmazkodjunk a különleges helyzethez.

A cégen belül gyorsan meghoztuk a szükséges biztonsági intézkedéseket, a körülményekhez igazítottuk a munkaszervezést. Kollégáink konstruktív és lojális hozzáállásának köszönhetően gördülékenyen ment a szükséges pozíciókban a home office munkára történő átállás, s a területen is sikerült fennakadások nélkül megszervezni partnereink kiszolgálását. Úgy vélem, ez különösen érzékelhető volt a dohányboltok vonatkozásában.

Ugyanakkor, ahogy mondani szokás, minden roszszban van valami jó. A mi esetünkben különösen jó érzés volt látni, tapasztalni, hogy munkatársaink az addig megszokottnál is jobban segítették egymást, mind a feladatok elvégzésében, mind pedig a magánéletben.

A Pannon Kávé elkötelezett a hazai kávékultúra színvonalának emelésében. Milyen tevékenységekkel törekednek erre?

Gulyás Tamás: A megalakulásunk első napjától kezdve felvállaltuk a kávékultúra népszerűsítését, a világpiaci trendek gyors bevezetését hazánkban. Ez kezdetben abban nyilvánult meg, hogy szélesítettük azon partnerek körét, amelyeknél frissen készült kávét lehetett fogyasztani. Számos olyan egységbe helyeztünk ki kávégépet, ahol ez korábban nem volt jellemző. Hirdettük a szemes kávéból helyben őrölt, jó minőségű kávészolgáltatást, a korábban az olcsósága miatt gyakori instant kávét kínáló gépekkel szemben. Mindig törekszünk arra, hogy a lehető legjobb minőségű alapanyagokkal dolgozzunk, hogy a választékunkban legyen bio- és fair trade minősítésű kávé is. Az online felületeinken és a szakmai lapokban megjelent hirdetések is ezt alapelvet követik. Hiszünk abban, hogy a magyar vásárlók igényei egyre inkább ilyen irányba mozdulnak el. Tudjuk, hogy egyre inkább alapkövetelmény és erős mágnes a jó minőségű kávéital-szolgáltatás a dohányboltok számára is, hiszen ezek az üzletek jelentős mértékben részesednek a mindennapi kávéfogyasztásból.

Az elmúlt évtizedben egyre fontosabbá vált, hogy a cégek a társadalmi felelősségvállalás területén is tevékenykedjenek. Milyen szervezeteket támogat a Pannon Kávé?

Gulyás Tamás: Az elmúlt időszakban élenjárói voltunk a műanyag kiegészítő eszközök kiváltásának, és egyre több papíralapú terméket vezettünk be és juttatunk el a partnereink számára, segítve ezzel a környezettudatosabb vásárlói szokások elterjedését. Ezzel párhuzamosan a lehetőségeinkhez képest támogatói vagyunk számos kulturális és sporteseménynek. Az elmúlt időszakban pedig segítettük az Országos Mentőszolgálat munkáját is.

Lőrincz László

Mit jelent az életedben a Pannon Kávé, mint munkahely? Mit szeretsz benne?

Abban a szerencsés és egyben megtisztelő helyzetben vagyok, hogy a cég indulása óta én töltöm be az ügyvezetői pozíciót. Nem tudok úgy tekinteni a Pannon Kávéra, mint egy munkahelyre. Sokkal inkább fogadott gyermekem és második otthonom is egyszerre. Szülőként mindannyian megtapasztaljuk életünk során, hogy mennyire jóleső érzés látni, amint az ember gyermeke évről évre cseperedik, erősödik és fejlődik. Otthon pedig akkor lesz egy lakásból, ha megtöltik azt élettel, tartalommal, s zsivaj veri fel. Ahol mindig történik valami. Minden napra jut feladat, melynek megoldása új lendületet ad. Ahonnan mindennap elindulsz, és ahova jó megérkezni. Egy olyan hely az életedben, ahol az ott lévőkkel igazán „összeköt az élmény”.

Mit jelent számodra a kávé? Hogy iszod?

Számomra a kávé egy olyan szerethető és nem mellékesen egészséges ital, amely mindennapi életünk része. Jómagam a ristrettót kedvelem leginkább a számtalan kávéital közül. Ébredés után első dolgom a kávé elkészítése, melynek kortyolgatása közben átgondolom az előttem álló napot. Amikor úton vagyok, általában a szabad levegőn fogyasztom, egy szál cigaretta kíséretében. Munka közben pedig minden egyes alkalommal, amikor a konyhában található dolgozói kávégép közelébe keveredek… Ha egyetlen dolgot tanácsolhatnál vagy üzenhetnél a trafikoknak, mi lenne az? A kávézás élménye akkor a legteljesebb, ha a körítés is tökéletes. A zamatos, friss kávé minősége mellett érdemes odafigyelni az összhangra a pohár, cukor, kávéfehérítő és egyéb kiegészítők vonatkozásában is.

+1 dolog, ami nem szerepel a névjegykártyádon:

A 2021-es labdarúgó Európa-bajnokságon is: HAJRÁ, MAGYAROK!

 
Zádor Ákos

Mit jelent az életedben a Pannon Kávé mint munkahely? Mit szeretsz benne?

Szeretem, hogy egy olyan cégnél dolgozhatok, ahol multinacionális háttérhez hasonló adottságok vannak, de családi vállalkozásra jellemző hangulatban telnek a napok. A munkatársak profi szakemberek komoly célokkal, mégis laza, baráti viszony van köztünk. Folyamatosan új projektek vannak a cégnél, így változatos a munkakör, sosem unatkozunk. A cég mindig képes megújulni, amivel együtt nekünk, munkavállalóknak is folyamatosan meg kell újulnunk. Ezt fontosnak tartom, mert így nem „állásom” van, hanem „haladásom”.

Mit jelent számodra a kávé? Hogy iszod?

Szeretem úgy meginni a kávémat, hogy abban a percben semmi másra nem figyelek, csak az élményre, így egyfajta kikapcsolódást jelent a napi teendők közepette. Általában ristrettót iszom, tisztán, cukor és egyéb kiegészítő nélkül, hogy tényleg a kávé íze érvényesüljön.

Ha egyetlen dolgot tanácsolhatnál vagy üzenhetnél a trafikoknak, mi lenne az?

Tegyék fel a varázskérdést minden vásárlónak: „Egy finom kávét?” Számottevően megnő a kávéeladások száma, ha ajánlják a termékeket. Egyszerű, de nagyszerű, és nem kerül semmibe kipróbálni!

+1 dolog, ami nem szerepel a névjegykártyádon:

Egy baráti teniszmeccsre bármikor kapható vagyok.

 
Gulyás Tamás

Mit jelent az életedben a Pannon Kávé mint munkahely? Mit szeretsz benne?

A Pannon Kávé számomra a végeláthatatlan kihívások terepe. Az elmúlt 17 évben számos területen csupa olyan dolgot tanultam, amihez korábban nem értettem, és nem is gondoltam, hogy sikeres lehetek benne. A sikerélmény motivál leginkább, és itt bőven van részem benne, hiszen nagyon hamar kapok visszajelzést. Rendkívül jó, ha megvalósulnak a tervek, ráadásul mindezt valódi csapatban érhetem el.

Mit jelent számodra a kávé? Hogy iszod?

A nélkülözhetetlen napindító reggelente. Dupla dózisú tejes kávéval kezdek, ettől beindulok, és általában délig ki is tart a lendület.

Ha egyetlen dolgot tanácsolhatnál vagy üzenhetnél a trafikoknak, mi lenne az?

Ha eddig még nem tették meg, akkor ismerjék fel a frissen őrölt kávé jelentőségét a dohányboltjukban. Nemcsak a profit miatt, hanem a közösségépítő és vásárlómegtartó ereje miatt is.

+1 dolog, ami nem szerepel a névjegykártyádon:

Nagy csavargó vagyok, szeretem az erdőt, a hegyeket és a tengert. Amikor csak lehet, bezárom az irodám és nekiindulok.

hirdetés
hirdetés